Education in Europe : Key Figures : 2022 4ème édition / Alexandra Farrugia, Yann Fournier, Anne Gaudry-Lachet, Robert Rakocevic

Publication de la DEPP / Education in Europe key figures

ROSENWALD, Fabienne. Directeur de publication | FARRUGIA, Alexandra. Auteur | FOURNIER, Yann. Auteur | GAUDRY-LACHET, Anne. Auteur | RAKOCEVIC, Robert. Auteur | France. Ministère de l'éducation nationale et de la jeunesse (MENJ). Direction de l'évaluation, de la prospective et de la performance (DEPP). Mission aux relations européennes et internationales (MIREI)

Edité par Ministère de l'Education nationale et de la jeunesse. Paris - 2023

uilding Europe is building peace: in this context, cooperation in the field of education appears to be an obvious and decisive asset for achieving a common and emancipating project for society. Thus, Europe has been interested in vocational training since the Treaty of Rome, and more broadly in education since the Maastricht Treaty. Since then, the Erasmus programme has become emblematic of school and university exchanges, and with Erasmus+, endowed with 26 billion euros for the period 2021-2027, mobility has never been so strongly encouraged for European children and adolescents. In addition to this European area of school exchanges and projects, international cooperation in education is also based on the formation of a shared horizon in terms of objectives and indicators. For the countries of the European Union, there is much to be gained by continuing to develop criteria for evaluating their education policies together, enabling them to be compared and improved. In this area, the tools of the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) have become fundamental, among other international bodies whose work makes it possible to form a complete picture of comparisons in the areas that I have identified as priorities for education policies: pedagogical standards (thanks in particular to the PISA assessments), the well-being of pupils, the reduction of inequalities, and the status and remuneration of teachers. This pooling of criteria and their monitoring provide a valuable basis for national analyses and decisions, with a view to a European Union that favours the progress of qualified jobs and the training of enlightened citizens. The ongoing work of the Directorate for Evaluation, Forecasting and Performance Monitoring (DEPP) to develop accurate and reliable indicators, and thus contribute to international comparisons, is essential in this respect.

Vérification des exemplaires disponibles ...

 

Vérification des exemplaires disponibles ...

Suggestions

Du même auteur

L'Europe de l'éducation en chiffres 2022. Chap. 5, Les résultats des systèmes éducatifs / Ministère de l'éducation nationale et de la jeunesse. Direction de l'évaluation, de la prospective et de la performance

Publication de la DEPP/ Europe de l'éducation en chiffres | ROSENWALD, Fabienne. Directeur de publication

Ce cinquième chapitre traite des résultats des systèmes éducatifs sous l'angle des objectifs de la stratégie européenne en éducation à l’horizon 2030 : 1- la stratégie européenne en éducation à l’horizon 2030 : participation et ni...

Cote : EEC 2022-05

L'Europe de l'éducation en chiffres 2022. Chap. 3, Les parents d'élèves / Ministère de l'éducation nationale et de la jeunesse. Direction de l'évaluation, de la prospective et de la performance

Publication de la DEPP/ Europe de l'éducation en chiffres | ROSENWALD, Fabienne. Directeur de publication

Ce troisième chapitre sur les parents d'élèves décrit l’environnement familial des élèves et les revenus et la situation économique des familles. Le FOCUS porte sur l’implication des parents dans la scolarité de leurs enfants.

Cote : EEC 2022-03

L'Europe de l'éducation en chiffres 2022. chap. 2, Les élèves / Ministère de l’Éducation nationale et de la Jeunesse. Direction de l’évaluation, de la prospective et de la performance

Publication de la DEPP/ Europe de l'éducation en chiffres | ROSENWALD, Fabienne. Directeur de publication

Ce second chapitre décrit le contexte démographique; la participation des jeunes à l’enseignement scolaire et supérieur ainsi que la mobilité des jeunes Européens dans l’enseignement supérieur. Un FOCUS sur l’éducation et l’accuei...

Cote : EEC 2022-02

Chargement des enrichissements...